Een creatieve kijk op communicatie!

Huisstijl ontwerp

Met een goed verzorgde huisstijl zorgt u voor herkenning, en een goede eerste indruk.

Een huisstijl zorgt voor onderscheiding ten opzichte van de concurrenten en het draagt de kernwaarden van uw bedrijf uit. De basis van uw huisstijl bestaat uit: een logo, eenheid van vormgeving in briefpapier, enveloppen, en visitekaartjes e.d. Maar een huisstijl kan in veel meer zaken doorgevoerd worden zoals gevelreclame, autobestickering, relatiegeschenken, vlaggen en zelfs de routing in uw bedrijf. Zo kan de huisstijl doorgevoerd worden tot in het kleinste detail van uw bedrijf. Wanneer de huisstijl goed doorgevoerd wordt, zullen uw klanten zich sneller met uw bedrijf identificeren en het zal professionaliteit uitstralen waardoor uw bedrijf als een serieuze partij gezien wordt.

Om tot een goed huisstijlontwerp te komen is het van groot belang om eerst zelf de identiteit van uw bedrijf te bepalen. Elk bedrijf heeft zijn eigen drijfveren en karakter. Om hier achter te komen gebruik ik de gouden cirkel van Simon Sinek. Deze circkel wordt van binnenuit gebruikt. Want als u weet waarom u iets doet, kunt u uw drijfveren en het karakter van uw bedrijf bepalen. Zelf voeg ik daar graag vraag vier aan toe, omdat voor het creëren van een huisstijl het altijd handig is om te weten wie de doelgroep en de concurrenten zijn.

Gouden cirkel van Simon Sinek

 

  1. WAAROM. (Wie zijn wij als bedrijf? Waarom doen wij wat we doen.)
  2. HOE (Hoe doen wij dat?)
  3. WAT (Wat doen wij precies?)
  4. WIE (wie is de doelgroep, en wie zijn de concurrenten)

 

Met de antwoorden op deze vier vragen wordt een goed beeld van het bedrijf gecreëerd waarmee het ontwerpproces begonnen kan worden, om uw verhaal te vertellen, en uw bedrijf te onderscheiden van de concurrentie.

Geïnteresseerd in een huisstijl ontwerp? Bel, of vul het contactformulier in. Dan neem ik z.s.m. contact met u op.

Terug naar diensten